środa, 14 października 2015

WSZYSTKIE DROGI PROWADZĄ DO RZYMU (w naszej wersji na ślub z ukochaną osobą)...


       Moja droga rownież zaprowadziła mnie do Wiecznego Miasta, poprzez serce mojego meża Włocha. Chciałabym opowiedzieć o moim pięknym mieście które zaadopotowałam jako mój drugi dom “po Polsce oczywiście!!!”. Pragne pokazać ciekawe miejsca opowiedzić interesujace historie i ciekawosti, których wydaje się że jest tutaj nieskończona ilość. Mieszkając tutaj już 20 lat cały czas odkrywam nowe miejsca i poznaje fascynujących ludzi. Kto raz przyjedzie do Rzymu pozostanie pod jego wrażeniem, kiedyś sama w to nie wierzyłam dopóki nie doznałam tego zauroczenia. Do Rzymu i Watykanu rocznie przybywają milony turystow, i nie przypadkowo każdy tutaj sie czuje jak w domu. W mojej wirtualnej podroży bardzo mi pomoże moja pasja fotograficzna. Jestem fotografem ślubnym i bardzo często mam okazje pokazać to piękne miasto Młodym Para z roznych stron świata, które wybierają Rzym na miejsce zawarcia związku małżeńskiego. Może kiedyś ktoś z Was czytelników zdecyduje się zorganizować swój ślub w Rzymie, na pewno pomogę w tym przedsięwzięciu z ogromną przyjemnoscią.

Rzym to jedno z nielicznych miejsc na świecie, gdzie nowoczesność, średniowiecze i starożytność łącza się w idealną całość, oferując odwiedzającym piękną i magiczną atmosferą. Starożytny Rzym - klejnot Potężnego Cesarstwa Rzymskiego, ze wszystkimi swoimi ruinami ... Barokowy Rzym ze wszystkimi architektonicznymi dziełami sztuki i nieskończoną ilością pałaców i ogrodów. Chrześcijański Rzym, w którym przebywa na co dzień Papież, z niezliczoną ilością kościołów i bazylik.
T
o tutaj ma swój początek  najstarsza droga zwana przez Rzymian „regina viarum”, czyli królową dróg - Via Appia Antica, najstarsza droga rzymska,. Rozpoczyna się w Rzymie przy Circo Massimo i biegnie (obecnie z przerwami) na południe aż w okolice Kapui pod Neapolem gdzie skręca na wschód i ciągnie się aż do miasta Brindisi na wybrzeżu Adriatyku. Na przedmieściach Rzymu droga przebiega przez Parco dell’Appia Antica, w którym zlokalizowane są ruiny starożytnych willi, a także rzymskie katakumy, oraz przepiękna Villa dei Quintilli. Budowę drogi rozpoczął cenzor Appiusz Klaudiusz w 312 p.n.ch. Appia Antica była pierwszą drogą rzymską nazwaną imieniem urzędnika, który nakazał budowę. W III i II wieku p.n.e. uzyskała twardą nawierzchnię z bazaltowych płyt. Była też czymś w rodzaju cmentarza. Prawo XII tablic (V wiek p.n.e.) zabraniało grzebania zmarłych w obrębie miasta, więc grzebano ich w pobliżu dróg, tuż za murami (zobacz np.nekropole). Z tego powodu przy Via Appia wyrosły między innymi takie monumentalne grobowce jak: grobowiec Metellusów, grobowiec rodziny Scypionów, Katakumby świętego Kaliksta i inne. W XIX wieku odrestaurowano starą drogę i przywrócono jej świetność na odcinku pierwszych 11 mil, dziś jest jedną z atrakcji turystycznych Wiecznego Miasta.

Zapraszam do przeczytania następnego artykułu odnośnie polskich akcentów na Via Appia Antica.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz